¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 3. september 2011

Den sukkersøte

Se på denne! Er den ikke til å spise opp?! Som jeg koste meg da jeg heklet den. Kronblad for kronblad vokste blomsten frem, i herlige rosanyanser. Mønsteret stammer fra 1946, så det er ekte vintage over denne grytekluten. Absolutt min favoritt!




Inspirasjonen til fargene fikk jeg ute på terrassen. I krukkene mine har jeg store, vakre sommerblomster. Aller best liker jeg den Spanske margeritten i rosa.

Sommerens favoritt på terrassen

Har du også lyst på en sukkersøt gryteklut til kjøkkenet ditt? Mønsteret finner du her. Jeg brukte dette som et utgangspunkt og gjorde noen justeringer underveis. Bakstykket heklet jeg i staver.

 Lykke til!

5 kommentarer:

Anna sa...

Kjempefin! Flink du e å lage ting som tar tid.. =)

Pia81 sa...

De her er nydelige. :D heilt fantastisk fargebruk. Eg elsker bloggen din, har vore innom deg ett par ganger men ikke flink og legge igjen en komentar. Skjerpings. ;)

hjertemynthe sa...

Helt fantastisk nydelig! Men du kan da ikke bruke denne skjønnheten! Den må jo bare henge som en pryd på kjøkkenet! :)

Maria sa...

Så artig den ble, flotte farger!

Rosa spanske margeritter er en av mine favoritter også! :)

Señorita Vero sa...

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer! Grytekluten er pakket i kofferten og blir med meg til Spania i morgen. Så får vi se om den blir tatt i bruk, eller om den blir hengende som pynt på kjøkkenveggen :)